Enheter
Administrasjonen [70]
Det helsevitenskapelige fakultet [10090]
Det juridiske fakultet [1379]
Universitetsbiblioteket [2853]
Aktuelle disputaser
Aktuelle disputaser der avhandlingen er tilgjengelig i Munin:
11 apr 2024: Karl Marius Brobak
Novel biomarkers in hypertension
11 apr 2024: Sina Marion Wittlund
12 apr 2024: Eivind Elvestad
Luftkvalitet i kommunal arealplanlegging; En EØS-rettslig studie
16 apr 2024: Anders Pedersen Årnes
19 apr 2024: Trym Thune Flygel
25 apr 2024: Bente Johnsen
26 apr 2024: Yevhen Damanskyy
The Influence of Verbal Instructions on Action Control
26 apr 2024: Nina Camilla Wergeland
Nye registreringer
-
Erfaringer med norsk og engelsk blant internasjonalt ansatte på NTNU
(Research report; Forskningsrapport, 2024)92 % av de fast ansatte og 69 % av de midlertidig ansatte rapporterer å ha tatt norskkurs i større eller mindre grad. Likevel oppgir bare 54 % av fast ansatte at de føler de kan nok norsk til å gjøre jobben sin godt. • 36 % av fast ansatte rapporterer å ha tatt kurs tilsvarende minst B2-nivå i norsk. Av disse rapporterte 25 % at de fortsatt ikke følte at de kunne nok norsk til å gjøre jobben sin ... -
The Eurasian Ice Sheet: Status and Challenges
(Conference object; Konferansebidrag, 2024-03-15) -
Modelling the Eurasian Ice Sheet
(Conference object; Konferansebidrag, 2024-03-15) -
Adapting a linguistic constructicon resource to L2 learners and instructors: a challenging endeavor
(Conference object; Konferansebidrag, 2024-03)We present the challenges faced and decisions made in creating the Russian Constructicon (https://constructicon.github.io/russian/) as a multifunctional resource. We focus on two crucial categories of target users, linguists and L2 learners & instructors, and show that they have somewhat conflicting needs and expectations. While linguists want a maximally comprehensive inventory and its description, ... -
Construxercise! A new digital resource with construction-based exercises for L2 Russian
(Conference object; Konferansebidrag, 2024-03)In this talk, we will discuss how we can bridge the gap between a constructicon resource and second language (L2) learners, drawing our insights from the actual practice of construction-based teaching. We suggest that having a constructicon resource, even with a user-friendly design, might not be enough to successfully engage L2 students with its content. We 1) summarize the accommodations for L2 ...