Show simple item record

dc.contributor.advisorFábregas, Antonio
dc.contributor.authorJørgensen, Benedicte Cecilie Aalerud
dc.date.accessioned2017-09-15T12:00:14Z
dc.date.available2017-09-15T12:00:14Z
dc.date.issued2017-05-14
dc.description.abstractDenne masteroppgaven tar for seg holdningene til folk fra Den Dominikanske Republikk til sin egen variant av det spanske språket. Med utgangspunkt i et spørreskjema på 15 spørsmål er 49 dominikanske menn og kvinner fra 13 år og oppover, fra alle sosiale lag, intervjuet om sitt eget forhold til det spanske språket, den dominikanske dialekten, og hvorvidt dominikansk spansk er prestisjefyllt nok til å kunne brukes i forskjellige samfunnsområder, som kunst, musikk og utdanning. Formålet med studiet er å avdekke hvorvidt og i hvilken grad, det hersker stigmatisering blant dominikanere overfor sitt eget språk. Spørreskjemaet er delt ut i fire forskjellige områder i og øst for Santo Domingo og er gjennomført på tre forskjellige reiser til den Dominikanske Republikk i 2016.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11464
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSPA-3991
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026en_US
dc.titleLas actitudes lingüísticas en la República Dominicana actual. Un análisis de Santo Domingoen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)