Show simple item record

dc.contributor.advisorLisbet, Rønningsbakk
dc.contributor.authorJensen, Ragnhild-Elise
dc.date.accessioned2017-09-27T12:07:09Z
dc.date.available2017-09-27T12:07:09Z
dc.date.issued2017-05-08
dc.description.abstractJeg har gjennomført en casestudie der jeg har undersøkt hvordan en bestemt lærer ivaretar elevenes faglige forutsetninger i matematikk gjennom tilpasningene han gjør. I tillegg har jeg undersøkt hvilken oppfatning fem av elevene hans har til faget da jeg mente det var sannsynlig at elevene kom til å ha en positiv holdning dersom de opplevde gode tilpasninger. Gjennom analysering og drøfting av observasjoner, intervjuer og til dels samtaler, har jeg svart på problemstillingen. Noen av de mest sentrale funnene er at denne læreren utøver det jeg mener er god klasseledelse. Læreren i denne studien bruker PowerPoint og Smart Board hver time, noe som gjør at mye av undervisningen foregår muntlig. Det ser også ut til at måten undervisningen er lagt opp, gjør at elevene får mye individuell tilbakemelding og veiledning. Alle elevene jeg intervjuet mente at matematikk er noe de selv opplever å få til, selv om enkelte ting er utfordrende. Det ser også ut til at alle elevene i denne studien har et positivt syn på matematikk. Selv om det foregår mye bra i timene, er det likevel noen mangler i selve undervisningen. Gode tilpasninger krever at man jobber variert. Man må rett og slett ha flere kaniner i hatten for å sikre at undervisningen treffer alle elevene.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11548
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDLRU-3901
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en_US
dc.titleMan må ha flere kaniner i hatten! En lærers måte å tilpasse matematikkundervisningen påen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)