• EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Velg spraakEnglish 
    • EnglishEnglish
    • norsknorsk
  • Administration/UB
Search 
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Mastergradsoppgaver i voksenpedagogikk
  • Search
  •   Home
  • Fakultet for humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning
  • Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
  • Mastergradsoppgaver i voksenpedagogikk
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 26

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Date available in Munin Asc
  • Date available in Munin Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Det store mangfoldet : utfordringer i norskopplæring for voksne innvandrere : en kvalitativ undersøkelse om hvordan den voksne innvandreren opplever kommunens norskopplæringstilbud 

Henriksen, Ragnhild Steien (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2011-05-15)
Undersøkelsen omfatter 10 deltakere i norskopplæring for voksne innvandrere på tre skoler, en stor byskole og to mindre distriktsskoler. Formålet med undersøkelsen var å få vite hvordan voksne innvandrere opplever kommunens norskopplæringstilbud, med særskilt fokus på hva som fungerer best for den voksne innvandreren som skal lære seg norsk, og hvilken organiseringsform som egner seg for voksnes ...
Thumbnail

"Den voksne er sine erfaringer" 

Brønstad, Hanne Guri (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2009-06-18)
....
Thumbnail

Fra styring til selvstyring : voksenpedagogisk opplegg i ferdighetstreningen : hvorfor og hvordan innføre et pedagogisk opplegg basert på selvstyring i ferdighetstreningen for radiografstudenter 

Kristensen, Viggo (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2009-05)
Selvstyring er blitt et begrep innen voksenpedagogikk. I grunnskolen og den videregående skole har "Ansvar for egen læring" blitt et slagord. Den aktive, selvstendige og medbestemmende elev skal settes i fokus. I høgere utdanning kom "Kvalitetsreformen" i 2001. Den følger opp reformene "Reform 94" og "Reform 97". også Kvalitetsreformen setter den aktive, selvstendige og medbestemmende student i ...
Thumbnail

Grunnopplæring i IKT for voksne : utfordringer og muligheter med undervisningsopplegg til selvstudium for nybegynnere i IKT 

Hatlevik, Frode Severin (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2007-11-15)
This Master's thesis addresses the need for further development of programs facilitating basic training in ICT for adults unfamiliar with the technology. Three different training options for self-intruction in ICT available to the Norwegian public are compared. One of theese, DataPower Learning eBorger, is studied in detail, and an empirical study following one participant's use of this program is ...
Thumbnail

"Universitetet ut til folket!" : Folkeuniversitetet og høgre utdanning i en 40-årsperiode 

Vang, Birger (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2011-05-15)
Denne oppgaven tar sikte på å si noe om et studieforbunds engasjement på ett av de mange områder som dekkes av begrepet voksenopplæring, nemlig universitetssirklene, eller studieringer på høgre nivå som etter hvert ble betegnelsen. Det ville føre for langt å beskrive alle sider ved denne virksomheten. Derfor er oppgaven begrenset til å si noe om ”livsvilkårene”. Hovedfunnene er at livsvilkårene ...
Thumbnail

Den voksne heltidsstudenten : studier og familieliv 

Mikkelsen, Tone (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2007-11)
Temaet for masteroppgaven er den voksne heltidsstudentens vilkår for læring. Hensikten med studien er å få innsikt i og kunnskap om heltidsstudentens studiesituasjon, dvs. hvordan heltidsstudenten erfarer og opplever en studietilværelse når en samtidig har familie og barn. Forståelse av den helheten som utgjør heltidsstudentens studiehverdag er altså i fokus. Bronfenbrenners økologiske systemteori ...
Thumbnail

Livsverden til besvær? : det affektive og sosiale aspektet ved læring 

Jacobsen, Ellen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2006-06-16)
I norsk videregående skole, allmennfaglig studieretning for voksne deltakere med voksenrett, har det vært tradisjon å fokusere på den kognitive siden ved læring. Dette fordi kurset er formell læring, det er forholdsvis få undervisningstimer, men stort pensum, særlig i matematikk og norsk. Derfor har man vært nødt til å gå ganske fort fram ettersom deltakerne skal ha studiekompetanse ved skoleårets ...
Thumbnail

En rett vei til jobb? Langtidslediges opplevelser av deltakelse i arbeidsmarkedstiltak 

Dahl, Gunn Sofie (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2007)
Stortingsmelding nr. 6 (2002 – 2003) er regjeringens tiltaksplan mot fattigdom. Hovedstrategien for å bekjempe fattigdomsproblemet er her å gjøre flere i stand til å forsørge seg selv gjennom arbeid. Ett av de tiltakene som tas opp, er målrettede arbeidsmarkedstiltak for langtids sosialhjelpsmottakere. Oppgaven presenterer historiene til 5 langtidsledige som ikke har fullført opplegget i ...
Thumbnail

Når befalskarrieren tar slutt : avdelingsbefalets tanker og planer om sivil karriere og deres behov for karriereveiledning 

Lundberg, Liv- Petra Hansen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2008-05-15)
Temaet for denne masteroppgaven handler om voksne i karrierer med begrensede løp og deres forhold til veiledning og læring for nye karriereløp. Avdelingsbefalets ansettelsesforhold i Forsvaret begrenses oppad til 35 år. De må derfor foreta nye karrierevalg og skal tilbys veiledning i denne forbindelsen. Hensikten med undersøkelsen er å få en bedre innsikt i og forståelse for hvordan avdelingsbefal ...
Thumbnail

Hvilke utfordringer kan studenter med minoritetsbakgrunn møte i løpet av studietiden på Politihøgskolen? 

Fjellvoll, Ann-Sofi (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2008-05-04)
Denne masterutgaven omhandler studenter med minoritetsbakgrunn på Politihøgskolen. Innledningsvis tas det utgangspunkt i en modell som viser vesentlige faktorer og sammenhenger for å forstå den lærendes møte med konteksten – Politihøgskolen. I voksenpedagogisk tenkning framheves livserfaring som en sentral faktor ved voksnes læring. Merriam og Caferalla (1999) viser f.eks til at det i et multikulturelt ...
  • 1
  • 2
  • 3

Browse all of MuninCommunities & CollectionsAuthor listTitlesBy Issue DateBrowse this CollectionAuthor listTitlesBy Issue Date
Login

Filter by Date Issued2011 (2)2009 (11)2008 (8)2007 (4)2006 (1)Filter by Document TypeMaster thesis (26)
Mastergradsoppgave (26)
Filter by AuthorAndersen, Lis Karin (1)Berg, Astrid (1)Bogaard, Randi Torbjørg (1)Brandt, Liv Mari (1)Brønstad, Hanne Guri (1)Dahl, Gunn Sofie (1)Fjellvoll, Ann-Sofi (1)Hatlevik, Frode Severin (1)Henriksen, Ragnhild Steien (1)Huemer, Jeanette (1)... View More
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no

 
UiT

Munin is powered by DSpace

UiT The Arctic University of Norway
The University Library
uit.no/ub - munin@ub.uit.no