Show simple item record

dc.contributor.advisorFyhn, Anne Birgitte
dc.contributor.advisorJohnsen, Trygve
dc.contributor.authorHaugland, Lene
dc.date.accessioned2018-06-22T10:35:42Z
dc.date.available2018-06-22T10:35:42Z
dc.date.issued2017-06-01
dc.description.abstractForskningsstudien er en case-studie. Casen er to pedagoger fra Nordnorsk Vitensenter og deres arbeidsform med matematikkundervisning. Studien undersøker hvordan vitensenterpedagogenes arbeidsform kan relateres til Lesson Study og til matematisk kreativt arbeid gjennom Sriramans definisjon. Studien indikerer at arbeidsformen til vitensenterpedagogene kan relateres til Lesson Study gjennom et påstått Konaikenshu-mål og gjennom flere likhetstrekk til hvert steg av Lesson-Study-prosessen. Studien indikerer også at vitensenterpedagogenes arbeid kan relateres til alle fire stadier av gestaltmodellen; preparasjon, inkubasjon, illuminasjon og verifikasjon, som, ifølge Sriramans argumentasjon, er nødvendig for å kunne karakterisere en persons arbeid med et matematisk problem for et matematisk kreativt arbeid.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/12967
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.subject.courseIDMAT-3906
dc.subjectVDP::Matematikk og Naturvitenskap: 400::Matematikk: 410::Algebra/algebraisk analyse: 414en_US
dc.subjectVDP::Mathematics and natural science: 400::Mathematics: 410::Algebra/algebraic analysis: 414en_US
dc.subjectMatematikkdidaktikken_US
dc.subjectLektorutdanning i realfagen_US
dc.titleDobbelt så mye (eller enda mer!) - Matematikkundervisning på Nordnorsk Vitensenteren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record