Show simple item record

dc.contributor.advisorKristiansen, Andrew
dc.contributor.authorLind, Eirik Gjessing
dc.date.accessioned2018-12-10T13:40:32Z
dc.date.available2018-12-10T13:40:32Z
dc.date.issued2018-11-01
dc.description.abstractDiskursanalysen ser på hvordan begrepet globalisering brukes av Ludvigsen-utvalget (NOU 2015:8) og Stortingsmelding 28 (Kunnskapsdepartementet, 2016). Denne bruken sees opp mot teori utviklet av Ulrich Beck (2006) og Doreen Massey (1997), og et alternativt perspektiv på samfunnsutviklingen presenteres. Et perspektv som leder frem til fremtidens skole bør utdanne elevene i for hold til et kosmopolitisk danningsideal.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/14314
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2018 The Author(s)
dc.subject.courseIDPED-3900
dc.subjectPedagogikken_US
dc.subjectFilosofisk-pedagogikken_US
dc.subjectDanningen_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.titleÅ utvikle samfunnsborgere i fremtidens skole. Betydningen av globalisering av sted og staten_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record