Show simple item record

dc.contributor.advisorFábregas, Antonio
dc.contributor.authorKristiansen, Margrethe Brekke
dc.date.accessioned2019-09-23T08:22:15Z
dc.date.available2019-09-23T08:22:15Z
dc.date.issued2019-04-28
dc.description.abstractDenne avhandlingen omhandler form og plassering av direkte objektspronomenet på spansk, med fokus på tredjeperson entall og flertall, hvor det finnes store kontraster mellom språkene norsk og spansk. Oppgaven har som mål å anvende feilanalysemetodikken med et didaktisk perspektiv for å identifisere problematiske områder norske elever møter når de arbeider med direkte objektspronomenet. Med bakgrunn i tre gjennomførte prøver på en norsk videregående skole, legges det fram undervisningsopplegg som har til hensikt å hjelpe elevene til bedre forståelse og praktisering av bruken av pronomenet, med hovedvekt på å forbedre de mest problematiske områdene som pronomenet medfører.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/16254
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2019 The Author(s)
dc.subject.courseIDSPA-3982
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026en_US
dc.titleForma y posición de los pronombres de complemento directo en español: un análisis de erroresen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record