• The relationship between switching costs, customer satisfaction and loyalty in the Norwegian mobile market 

      Karlsen, Fredrik (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2008-05-15)
      Few studies in marketing have examined the role of switching costs in regards of both customer satisfaction and loyalty. The presence of switching costs can mean that some seemingly loyal customers are actually dissatisfied but do not defect because of high switching costs. Thus, it is believed that the level of switching costs moderates the link between satisfaction and loyalty. This work seeks to ...
    • Strategiprosessen knyttet til etablering av Balanced Scorecard i en tjenesteytende bedrift : en casestudie av Norsk Privatøkonomi ASA 

      Bye, Maria; Remen, Trine (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2007-05)
      Oppgaven tar utgangspunkt i følgende problemstilling: Hvilket analysemateriale bør inngå i strategiprosessen knyttet til implementering av Balanced Scorecard i Norsk Privatøkonomi ASA, og hvordan bruke resultatene fra strategiprosessen til å utarbeide deres Balanced Scorecard-perspektiver? Et ensidig fokus på finansielle parametre er ikke et godt nok grunnlag for å lede en virksomhet i et ...
    • Strategisk entreprenørskap : en analyse av entreprenørers egne refleksjoner 

      Ålangen, Linn Edel (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2009-06)
      Kvalitativ studie av strategisk entreprenørskap. Oppgaven ser på entreprenørers egne refleksjoner på strategi. Eksplorativt design.
    • Teambasert entreprenørskap. En casestudie av en etableringsprosess 

      Stokland, Siren Eilertsen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2007-05-15)
      Da det lenge har vært fokus på en entreprenør som alene går gjennom en etableringsprosess og starter opp en virksomhet, har det i de siste årene blitt mer fokus på entreprenørteam. Et entreprenørteam er flere personer som går sammen gjennom etableringsprosessen med å starte opp en virksomhet. Denne etableringsprosess starter opp med en ide, og om prosessen blir vellykket, ender opp med etablering ...
    • Teamekspansjon : en casestudie av en teamekspansjonsprosess i en nyetablert virksomhet 

      Holand, Stine (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2007-11-29)
      Denne oppgaven tar for seg hvilke interne faktorer som kan ha betydning for en nyetablert virksomhets teamekspansjonsprosess. Nettopp hvordan et entreprenørteam tenderer til å utvikle seg over tid har fått liten oppmerksomhet i tidligere studier. En teamekspansjonsprosess vil nok være utfordrende for de fleste bedrifter, og da spesielt i nyetablerte virksomheter som har få tidligere erfaringer å ...
    • Tromsø kommune Eiendom : en lærende organisasjon? 

      Johnsen, Erik (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2007-11-15)
      Tema i oppgaven kan plasseres innenfor organisasjonsteorien, nærmere bestemt innenfor læring i organisasjoner og den lærende organisasjonen. Jeg skal se om mål TKE hadde før samlokaliseringen har blitt oppnådd innenfor disse områdene. Videre vil jeg se på om, eller i hvilken grad TKE er en lærende organisasjon. Foregår det noe som helst læring på organisasjonsnivået, eller skjer dette bare på ...