• What ticks the tickets? 

      Derås, Rune Milian (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2022-06-22)
      Knowing how to sell the right product, to the right customer to the right price can be the difference between profit or loss for music festivals. Festivals main source of income comes from ticket sales and being able to efficiently conduct booking management is crucial to sustain a stable income throughout the financial year. Little empirical research has been done on pricing strategies and demand ...
    • Øker generisk markedsføring etterspørselen av norsk laks i global handel? 

      Arnesen, Marius Ihle (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2022-06-01)
      Norske oppdrettere er pålagt en eksportavgift for laksen de eksporterer. Avgiften skal blant annet gå til Norsk sjømatråd (NSR) som skal drive med felles markedsføring av norsk sjømat. I denne studien er det benyttet en etterspørselsanalyse til å undersøkelse om markedsføringen fører til økt etterspørsel i norsk laks på verdensmarkedet. En nytte-kostnadsanalyse er gjennomført for å finne ut om ...