• Norwegian Air Shuttle ASA. Strategisk analyse og anvendelse av teori om prisdiskriminering 

      An, Wen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2015-05-26)
      De fleste markeder preges av konkurranse fra aktører som tilbyr et like produkt, og konkurranseintensiteten økes for mange bedrifter i samme marked. For å styrke sin konkurranseposisjon i markedet, er det avgjørende at bedrifter har klart formulerte strategier. Denne utredningen tar utgangspunkt i en spesifikk bedrift, Norwegian Air Shuttle ASA (heretter kalt Norwegian), som er et norsk flyselskap ...
    • Strategisk regnskapsanalyse av NorgesGruppen ASA 

      An, Wen (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2022-05-30)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i spesifikt selskap, NorgesGruppen ASA (heretter kalt NorgesGruppen), som er Norges største dagligvarekjede. Dagligvarekjedene spiller en sentral rolle i Norges matforsyning. Problemstillingen med oppgaven er å analysere hvordan den økonomiske utviklingen har vært for NorgesGruppen i perioden 2016 til 2021 og hvordan fremtidsutsiktene til NorgesGruppen ser ut. Oppgaven ...