• Alene - sammen. Nyutdannede læreres profesjonslæring i veiledning og kollegial samhandling 

      Jakhelln, Rachel (Doctoral thesis; Doktorgradsavhandling, 2011-12-08)
      Målet med avhandlingen har vært å bidra til ny kunnskap om nyutdannede læreres læring i kollegial samhandling og organisert veiledning tidlig i karrieren i videregående skole. Det har også vært et mål og utforske hva som må til for at kollegasamhandling og veiledning kan bidra til bedre vilkår for den nyutdannedes profesjonslæring og utvikling av læreridentitet. I skolen pågår minst to parallelle ...
    • Emosjoner i forskning og læring 

      Jakhelln, Rachel; Leming, Tove; Tiller, Tom (Book; Bok, 2009)
      Hvorfor diskuterer vi så sjelden hvordan emosjoner påvirker forskning og læring? Er emosjonelle utfordringer noe vi som forskere helst ikke snakker om? Har vi for lite kunnskap om temaet? Er dette et forsømt forskningsfelt? I denne boka belyses denne tematikken fra mange ulike perspektiver. Boka er skrevet av og for forskere og profesjonsutdannere innenfor skole, helse og næringsliv. Artiklene ...