Søk
Viser treff 1-2 av 2
"Vi snakker liksom bare, men gjør ikke noe med det" : forpliktende, forskende samarbeid i skoleutvikling
(Doctoral thesis; Doktorgradsavhandling, 2008-05-09)
Stadig er det fokus på å forbedre undervisningen på skolen. Det brukes mye tid, energi og ressurser på å utvikle skolen. Men det blir ingen utvikling om ikke lærerne er aktivt engasjert i prosjektet.
I dette arbeidet forskes det på læreres læring i et skoleutviklingsprosjekt, ved en skole som arbeider med utvikling og forbedring av læringsmiljøet.
Resultatene fra dette forskningsarbeidet viser ...
Partnership for Sustainable Transition from Teacher Education to the Profession (STEP): Becoming a professional teacher
(Conference object; Konferansebidrag, 2023-03)
STEP will develop research- and experience-based knowledge on transition from Master Initial Teacher Education (M-ITE) into the teacher profession to influence on further development, implementation and institutionalization of the Norwegian national framework for induction and mentoring Newly Qualified Teachers (NQTs).