• Aktuelle forskningsområder for bioingeniører innen medisinsk biokjemi 

      Almås, Synnøve Hofseth; Nilsen, Ragnhild (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2018)
      <p><i>Innledning.</i> Bioingeniørfaget er lite synlig i helsevesenet. Å identifisere forskningsområder innen biokjemisk laboratoriemedisin, kan være et ledd i å synliggjøre yrket. Mer forskning innen bioingeniørfaget er viktig for å kunne evaluere nye behandlingsteknikker, utvikle evidensbasert praksis og bedre pasientbehandling. Dette prosjektet er andre del av en studie som undersøker aktuelle ...
    • Digital Network as a Learning Tool for Health Sciences Students 

      Nilsen, Ragnhild (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2012)
      An online learning module for health sciences students with various educational backgrounds was implemented at the University of Tromsø (UiT). The purpose of this article is to examine how participation in a joint, web-based course can be a didactic tool that promotes motivation and contributes to interactions among health sciences students. The study is based upon findings from focus group interviews ...
    • Er tverrprofesjonell samhandling noe annet enn utøvelse av fag? 

      Nilsen, Ragnhild (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2010)
    • Interprofessional Participation and Reflection in a Digital Network 

      Nilsen, Ragnhild; Nilsen, Line Lundvoll (Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2013)
      Interdisciplinary professional education (IPE) contributes to the formation of effective collaboration in the field of practice. Education needs to be organised so that health science students can learn with, from, and about each other. This article explores how web-based collaboration contributes to this, by describing how it promotes reflection and professional understanding among health science ...
    • Samnett – en arena for tverrprofesjonelt engasjement : et virtuelt fagnett for helsefagstudenter ved Universitetet i Tromsø 

      Nilsen, Ragnhild (Research report; Forskningsrapport, 2010-12)
      Denne rapporten er en del av CAB-prosjektet (Collaboration Across professional Boundaris) som er et fellesprosjekt mellom åtte høgskoler og universitet. Rapporten er utarbeidet ved Universitetet i Tromsø (UiT). Problemstillingen er i hvilken grad e-læring kan støtte opp om UiTs helsefagstudenters samarbeidslæring med tanke på å utvikle tverrprofesjonell samarbeidskompetanse. Hensikten med prosjektet ...
    • Veiledning i tverrfaglige studentgrupper : fokus på veilederrollen i Felles innholdsdel for helsefagstudenter ved Høgskolen i Tromsø 

      Iversen, Anita; Nilsen, Ragnhild (Research report; Forskningsrapport, 2006)
      Samarbeid i helsetjenesten var tittelen på Fellesundervisningen for første års helsefagstudenter tilknyttet bachelorstudiene; sykepleie, bioingeniør, ergoterapeut, tannpleie, fysioterapeut og radiograf ved Høgskolen i Tromsø i 2004. Med fokus på veilederrollen og aktiviteten i de tverrfaglige studentgruppene, var vi til stede som observatører i 24 gruppemøter og ved to muntlige eksamener. Sammen ...