Søk
Viser treff 1-6 av 6
Fra nybrottsarbeid til forskning? : en gjennomgang av utfordringer, begrensninger og muligheter knyttet til et pågående prosjekt på fysioterapeututdanningen
(Research report; Forskningsrapport, 2006)
I et paper som dette, ser jeg en anledning til å utforske og rydde i et uoversiktelig landskap for å se hvordan dette nybrottsarbeidet kan bidra til fagutvikling og mer forskningsrettet virksomhet i lærerstaben, primært knyttet til utvikling av nettstøtten. Jeg har noen pragmatiske siktemål med paperet: 1. Å kartlegge, beskrive og drøfte vilkår for å få i gang mer systematisk FoU-arbeid knyttet til ...
Utvikling av fysioterapeutisk praksis gjennom forskning : en analyse av to ulike studier innenfor en kvalitativ samfunnsvitenskapelig forskningstilnærming
(Research report; Forskningsrapport, 2006)
Dokumentasjon av fysioterapifaget og forskning i fysioterapi er både nødvendig og ønskelig av flere grunner. Det er nødvendig for å bli inkludert i det offentliges helsetilbud, og for å bli en anerkjent profesjon.
Improving professional practice by using the Internet
(Chapter; Bokkapittel, 2009)
The paper recounts the use of a tool, called Physio-net, that integrates text and video as an aid to reflection and which has been developed for a course on professional practice. Practitioners develop video for viewing by students and can then use these as a developing dialogue between students and
teachers, clinicians and physiotherapists.
<br>Initial research into the effectiveness of the tool ...
Developing professional competence by internetbased reflection
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2008)
This article aims at giving an example of how practical, clinical knowledge
can be explored by the use of a tailor-made Information and Communication
Technology (ICT)-tool: Physio-Net. In constructing content to this particular
internet- based resource used for bachelor students at Tromsø University
College, a clinician expert physiotherapist contributed with a detailed
analysis of her own ...
Challenging the establishment? What benefits can a more practicebased, part-time bachelor program have in educating physiotherapists for tomorrow?
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2009)
This article is based upon a study of 15 students’ learning, educated within a part-time, decentralised and net-supported bachelor program in physiotherapy. The program was found to educate students with skills and attributes which are most needed for health care workers of tomorrow. The research questions were: What are the key factors of the program that contribute
to the learning outcomes? How ...
Refleksjon og læring i et aksjonsrettet fagutviklingsprosjekt : erfaringer fra et samarbeid mellom studenter, praksisveiledere og lærere i et nytt, fleksibelt utdanningsforløp i fysioterapi
(Research report; Forskningsrapport, 2006)
Denne rapporten er basert på er et aksjonsrettet prosjekt som har involvert et (ut)forskende
partnerskap mellom tre studenter, fem praksisveiledere og to lærere. Vi har hatt studentenes
læring i fokus og fulgt ulike læringsaktiviteter på ulike læringsarenaer over en periode på 5
mnd. Det har vært lærerikt for oss alle. Vi har reflektert over studenters læring og gjennom
det: over vår egen ...