Søk
Viser treff 1-6 av 6
Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-06-18)
Tilgjengeliggjøring gjennom brukerorientert design
(Conference object; Konferansebidrag, 2017)
Hva mener vi med tilgjengeliggjøring når vi diskuterer kompetanseheving,
tjenesteutvikling og valg av verktøy og hvordan vet vi at det vi tilbyr dekker brukerens
behov? Er det andre aspekter vi også bør ha fokus på? Vi som skal formidle kunnskap
må også forstå brukerne våre og deres behov. Dette er tanker vi forsøker å ha med oss i
alle prosjekter hos Result (Ressurssenter for undervisning, ...
Educating the educators Lessons learned by moving towards open, free and self-paced online resources in higher education.
(Conference object; Konferansebidrag, 2016-07-04)
In an ever changing and rapidly developing teaching situation, it is often difficult to keep oneself
updated with all types of available technologies. The “wants” are often centre of attention and the
how’s and why’s become neglected and are subject to hindsight. In a 2008 report (Economist 2008)
the question: “what does it mean to be an educated person in the 21st century”, was raised and
...
Student interaction with online IL content: The impact of exam structure and course design
(Conference object; Konferansebidrag, 2016-10)
In 2015, UiT launched a MOOC on information literacy, iKomp (www.ikomp.no). Built on Open EdX, iKomp consists of four modules: learning strategies, information evaluation, information searching, and academic formation. The final exam consists of a 40 question multiple-choice test, originally allowing an unlimited number of attempts and with easily accessible explanations of the questions.
An analysis ...
The long and winding road: Insights from student misconceptions
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-10-19)
Although online resources can complement and support face-to-face teaching, they run the risk of creating a distance between the student and the teacher. However, this might be counteracted through careful design of structure and content. In particular, interactive tasks can provide the student with much needed feedback while at the same time allowing the teacher access to both stateful and event ...
God kildebruk for oss alle: de akademiske verdier satt i praksis
(Conference object; Konferansebidrag, 2016-03-09)
Presentasjon med fokus på bibliotekets rolle som veiviser og veileder i informasjonssamfunnet. Som bibliotek har vi kompetanse på kilder og kildebruk, og mange bibliotekansatte arbeider aktivt med å formidle kjerneverdier som kritisk tenkning og digital dannelse til sine brukere.