Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIsaksen, Bjarne
dc.contributor.authorBlix, Hilde Synnøve
dc.date.accessioned2013-06-11T07:53:08Z
dc.date.available2013-06-11T07:53:08Z
dc.date.issued2013
dc.description.abstractRapporten presenterer en kvalitativ studie av et musikkpedagogisk prosjekt i en norsk kommune. Prosjektet hadde som mål å gi elever og lærere i kommunen bedre forhold for læring og undervisning, blant annet ved å gi utvalgte skoler bandinstrumenter, og å gi muligheten til å utvikle kompetanse i undervisning i rytmiske musikksjangre. Målet med den foreliggende studien var å se på problemstillinger knyttet til prosjektets målsetting og kompetanseutviklende potensial gjennom intervjuer med lærere og ledere i prosjektet. Drøftingen av studiens tematikk ble gjort i lys av Lave og Wengers teorier om praksisfellesskap og situert læring. Studien viste at deltakerne hadde svært forskjellige utgangspunkt for å engasjere seg i prosjektet, og de forskjellige deltakerbanene gjorde at det tok tid å få samlet prosjektet omkring felles mål og innhold. Gjennom møter og felles kurs opplevde deltakerne at de utviklet sin kompetanse på forskjellige områder, noe som blant annet førte ti l at flere etter hvert opplevde eierskap til prosjektet.en
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1032215
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/5188
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_4904
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114en
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114en
dc.subjectmusikken
dc.subjectmusikkundervisningen
dc.subjectprosjekten
dc.subjectgrunnskoleen
dc.subjectkompetanseen
dc.titleDet musikkpedagogiske prosjektet Takt & Tone som praksisfellesskap Kompetanseutvikling og deltakerbaneren
dc.typeResearch reporten
dc.typeForskningsrapporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel