Show simple item record

dc.contributor.advisorNilsen, Elin Anita
dc.contributor.authorLubiana, Andreas Rasmussen
dc.contributor.authorHaugland, Martin Falch
dc.date.accessioned2013-12-19T07:18:50Z
dc.date.available2013-12-19T07:18:50Z
dc.date.issued2013-11-15
dc.description.abstractMed utgangspunkt i psykologiske kontrakter har forfatterne studert hva som fører til turnover blant midlertidig ansatte. Oppgaven er en casestudie av grenaderer (vervede soldater) i Panserbataljonen. Forfatterne studerer spesielt de transaksjonelle og relasjonelle forholdene ved de psykologiske kontraktene. Transaksjonelle forhold omhandler tradisjonelle gi-ta faktorer, eksempelvis lønn, opplæring og bonus- og insentivsystemer. Relasjonelle forhold inbefatter forhold av mellommenneskelig karakter. Herunder kategorier som støtte, medmenneskelighet og anerkjennelse. Funnene tyder på at for arbeidstager er de transaksjonelle forholdene av størst betydning. Samtidig har en funnet at brudd på relasjonelle forhold fort får konsekvenser i form av turnover.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/5653
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_5369
dc.language.isonoben
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2013 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSTV-3906en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en
dc.titleProfesjonell soldat og midlertidig ansatt i Hærenen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)