Show simple item record

dc.contributor.advisorNergård, Jens Ivar
dc.contributor.authorØien, Roald Andreas
dc.date.accessioned2014-05-20T11:08:59Z
dc.date.available2014-05-20T11:08:59Z
dc.date.issued2013-05-14
dc.description.abstractAvhandlingen tar for seg sentrale teoretiske begreper knyttet opp mot autismespekterforstyrrelser, opplæringsloven, og stigmatisering. Den er videre tuftet på en case, og er en case studie av en jentes opplevelser med å være annerledes i skolen, sett igjennom foreldrenes øyne. Oppgaven fokuserer forøvrig på opplæringstilbud, behov for kompetanse og rettigheter ovenfor en gruppe barn med utviklingsforstyrrelse, herunder Autisme. Et kritisk blikk på det offentliges arbeid med mennesker med en slik diagnose, sett opp mot en skoles arbeid rundt en konkret elev.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/6317
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_5943
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2013 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDPED-3900en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Allmennpedagogikk: 281en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Spesialpedagogikk: 282en
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Samfunnsmedisin, sosialmedisin: 801en
dc.titleEt barn med autismespekterforstyrrelse sin skolehverdag - en case-studieen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)