Search
Now showing items 1-10 of 72
Like a bridge over troubled water: Økt læring og forståelse av akademia eksemplifisert ved et interaktivt nettmøte mellom universitetet og den nye studenten
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-06-18)
UiT Open Research Data
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-04-21)
God kildebruk for oss alle: de akademiske verdier satt i praksis
(Conference object; Konferansebidrag, 2016-03-09)
Presentasjon med fokus på bibliotekets rolle som veiviser og veileder i informasjonssamfunnet. Som bibliotek har vi kompetanse på kilder og kildebruk, og mange bibliotekansatte arbeider aktivt med å formidle kjerneverdier som kritisk tenkning og digital dannelse til sine brukere.
Take control of your PhD journey! Erfaringer fra et skreddersydd undervisningsopplegg
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-11-03)
Universitetsbiblioteket ved UiT Norges arktiske universitet avholdt våren 2015 en seminarrekke for PhD-studenter, «Take control of your PhD journey: From (p)reflection to publishing». Seminaret besto av fire deler: 1) akademisk integritet, plagiat og forskningens samfunnsrolle; 2) litteratursøk i databaser for ulike fagdisipliner; 3) referansehåndteringsverktøyet EndNote; 4) publisering, særlig Open ...
Le schwa chez les non-natifs: perspectives de codage
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-12-08)
Le schwa chez les non-lecteurs: du francais louisianais aux enfants suisses.
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-06-17)
Publier en accès libre: comment structurer les données phonologiques?
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-12-03)
The ICE-IPAC project: Testing the protocol on Norwegian and French learners of English
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-08-10)
The behavior of secondary consonant clusters in Swiss French child language
(Journal article; Tidsskriftartikkel; Peer reviewed, 2013)
This paper aims to determine the behavior of secondary clusters in Swiss French child language and, in
doing so, provide a first step towards the identification of the order of acquisition of primary and
secondary clusters. The data first of all reveal that the variant with schwa is in a global fashion
preferred to the variant without schwa, and this regardless of the child’s mastery of primary ...
The long and winding road: Insights from student misconceptions
(Conference object; Konferansebidrag, 2015-10-19)
Although online resources can complement and support face-to-face teaching, they run the risk of creating a distance between the student and the teacher. However, this might be counteracted through careful design of structure and content. In particular, interactive tasks can provide the student with much needed feedback while at the same time allowing the teacher access to both stateful and event ...