Show simple item record

dc.contributor.advisorStjernstrøm, Else
dc.contributor.authorSvenning, Bente Renate Gudesen
dc.date.accessioned2015-03-17T14:08:32Z
dc.date.available2015-03-17T14:08:32Z
dc.date.issued2014-10-31
dc.description.abstractDet handler om tidlig innsats, se eleven og ha lærere som inspirerer og engasjerer med gode undervisningsopplegg som gir alle elever egen mestringsfølelse. Rektor skal bidra til bedre læringsmuligheter for elevene. Rektor sitt bidrag til den pedagogiske tilnærmingen og oppfølging av eleven er viktig. Masteroppgaven er bygd på en kvalitativ metode som innebærer spørreundersøkelse og intervju. De teoriene jeg har valgt rundt mitt tema er teoriene rundt ledelse og motivasjon (verdsettende ledelse), lederrollen og relasjonsbygging samt teori om en lærende organisasjon. Mitt hovedfokus har vært å få frem hvilken rolle rektorene spiller i prosjektet Ny GIV. Gjennom spørsmål og intervju om Ny GIV viser også funnene at flere systemer ved skolene generelt er kommet bedre på plass og gode analyseverktøy har blitt videreutviklet.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/7548
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_7111
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2014 The Author(s)
dc.subject.courseIDPED-3902en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.title«Hvilken rolle spiller rektor i implementeringen av prosjektet Ny GIV i noen utvalgte videregående skoler?» En kvalitativ studie med fokus på erfaringer fra 5 rektorer som har vært med i satsingen på Ny GIV i eget fylkeen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record