Show simple item record

dc.contributor.advisorFábregas, Antonio
dc.contributor.authorEvensen, Aina Hernández
dc.date.accessioned2017-09-15T11:28:52Z
dc.date.available2017-09-15T11:28:52Z
dc.date.issued2017-05-07
dc.description.abstractI denne avhandlingen undersøkes det hvordan man kan undervise kontrastene i spansk grammatikk som ikke finnes i den norske for å fremme elevenes motivasjon. Oppgaven fokuserer på to ulike verbale kontraster: ser/estar/hay og indefinido/imperfecto. Disse kontrastene er utfordrende for norske elever fordi de må lære seg en ny språklig logikk, noe som krever en dypere forståelse. Når elever står ovenfor et spesielt komplekst og krevende tema er det veldig viktig å ivareta og fremme deres motivasjon slik at de kan utvikle seg videre i spansk. Målet med dette arbeidet var å få mer kunnskap om hvordan man som lærer kan bidra til å fremme motivasjon hos elevene når vi skal undervise de mer utfordrende delene av den spanske grammatikken. Arbeidet er basert på en aksjon som ble gjennomført under et praksisopphold i en spanskklasse på andre året i studiekompetanse. Metodene og aktivitetene som ble brukt er følgende: klassediskusjon om grammatikkens betydning og metaspråkets relevans, arbeide med temaene ved bruk av induktiv og deduktiv metode, og bruk av en blanding av spansk og norsk i de sistnevnte undervisningsopplegg. Basert på disse funnene diskuteres det også hvordan lærerens rolle kan fremme elevenes motivasjon i denne undervisningen.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11461
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDSPA-3980
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010::Spansk språk: 026en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010::Spanish language: 026en_US
dc.titleEl papel de la motivación en la enseñanza de ELE. Un estudio aplicado a ser/estar/hay e imperfecto/indefinidoen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)