dc.contributor.advisor | Bartnæs, Morten | |
dc.contributor.author | Rehnlund, Rebecca Yvonn | |
dc.date.accessioned | 2017-09-29T12:18:32Z | |
dc.date.available | 2017-09-29T12:18:32Z | |
dc.date.issued | 2017-05-13 | |
dc.description.abstract | Dette masterprosjektet tar utgangspunkt i problemstillingen «Hvilken status har prosessorientert skriving blant lærere i tromsøskolen?» For å kunne besvare denne problemstillingen valgte jeg å ta i bruk en kvalitativ metode, nemlig semistrukturert intervju. Tanken bak å velge denne metoden var å få en mulighet til et dypdykk i lærernes tanker og refleksjoner rundt prosessorientert skrivepedagogikk. Jeg endte opp med et utvalg på tre informanter, som alle jobber som norsklærere ved forskjellige skoler i Tromsø. Mitt datamateriale er for lite til å generalisere, men funnene vil likevel kunne være med å peke på tendenser. Konklusjonen blir da at det lever mange forståelser av prosessorientert skriving, og denne metoden blir brukt på mange forskjellige måter. Hva man legger i begrepet prosessorientert skriving er personavhengig (avhengig av læreren), men også teoretikeravhengig. Det vil derfor være vanskelig å si noe om hvilken status prosessorientert skriving faktisk har blant lærere i tromsøskolen. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/11590 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2017 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0) | en_US |
dc.subject.courseID | LRU-3904 | |
dc.subject | prosessorientert | en_US |
dc.subject | prosess | en_US |
dc.subject | prosessorientert skriving | en_US |
dc.subject | skriving | en_US |
dc.subject | norskdidaktikk | en_US |
dc.subject | POS | en_US |
dc.subject | vurdering for læring | en_US |
dc.subject | formativ vurdering | en_US |
dc.subject | underveisvurdering | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283 | en_US |
dc.title | Prosessorientert skrivepedagogikk. En kvalitativ undersøkelse om norsklæreres erfaringer og refleksjoner | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |