Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAndreassen, Viggo
dc.contributor.authorOlsen, Trude Høgvold
dc.contributor.authorSolstad, Elsa
dc.date.accessioned2017-12-09T12:42:13Z
dc.date.available2017-12-09T12:42:13Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractStudenter i økonomisk/administrative fag tar eksamen i mange emner. Mange studenter opplever studiet som fragmentert fordi emnene har forskjellig fokus, innhold og arbeidsmetode. Praktiske problemstillinger lar seg imidlertid sjelden løse med innsikt fra bare ett av emnene som studentene tar eksamen i. For å kunne delta i faglige diskusjoner er det nødvendig både med kunnskap om enkeltemner og en forståelse av den sammenhengen denne kunnskapen skal bidra i. I denne artikkelen ser vi på hvordan sammenhenger mellom de ulike emnene i studieplanen fremstår i norske bachelorprogrammer i økonomisk/administrative fag. Våre data tyder på at det er en gryende erkjennelse av betydningen av helhetsperspektivet i fagområdet, men at det fortsatt er et stort fokus på fordypning innenfor ett av hovedfagområdene i utdanningen.en_US
dc.descriptionSource at <a href=http://www.idunn.no/uniped/2017/03/helhetsperspektiv_i_oekonomiskadministrative_fag_oenske_el AU> http://www.idunn.no/uniped/2017/03/helhetsperspektiv_i_oekonomiskadministrative_fag_oenske_el AU </a>en_US
dc.identifier.citationAndreassen V, Olsen TH, Solstad EA. Helhetsperspektiv i økonomisk/administrative fag - ønske eller realitet?. UNIPED. 2017;17(3):249-260en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1492880
dc.identifier.issn1893-8981
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/11843
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalUNIPED
dc.relation.urihttps://www.idunn.no/uniped/2017/03/helhetsperspektiv_i_oekonomiskadministrative_fag_oenske_el
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Fagdidaktikk: 283en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Subject didactics: 283en_US
dc.titleHelhetsperspektiv i økonomisk/administrative fag - ønske eller realitet?en_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel