Show simple item record

dc.contributor.advisorHovedveileder: Astrid Strandbu, Biveileder: Anne Kari Johnsen
dc.contributor.authorWolden, Anette Kristin
dc.date.accessioned2018-02-02T08:22:34Z
dc.date.available2018-02-02T08:22:34Z
dc.date.issued2017-05-15
dc.description.abstractJeg har gjennomført 11 kvalitative forskningsintervju med seks barn i alderen 7-11 år. Tema har vært barnas deltakelse i egen barnevernssak. I intervjuene har jeg brukt elementer fra den dialogiske barnesamtalen ( DCM). Intervjuene er analysert og tolket ut fra ulike teoretiske perspektiver på deltakelse. Barna omtaler sin kontaktperson og sin deltakelse i møter i positive ordelag. Dette til tross for manglende informasjon og tilrettelegging for barnas deltakelse fra barneverntjenestens side. Barna gav også konkrete råd til kontaktpersonen om hva de syntes er viktig når barneverntjenesten skal samarbeide med barnen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/12079
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2017 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDHEL-3980
dc.subjectbarnevernen_US
dc.subjectyngre barns deltakelse i egen barnevernssaken_US
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Andre helsefag: 829en_US
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Other health science disciplines: 829en_US
dc.titleYngre barns deltakelse i egen barnevernssak. «Æ kan jo også få være med å bestemme litt!»en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)