Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBlix, Hilde Synnøve
dc.contributor.authorBriseid, Ragnhild
dc.date.accessioned2018-06-22T08:13:50Z
dc.date.available2018-06-22T08:13:50Z
dc.date.issued2018-05-11
dc.description.abstractDenne masteroppgaven handler om hvordan kroppslige gester kan brukes i undervisning for å utvikle gehør. Gjennom en kvalitativ kasusstudie av to erfarne pedagoger, beskriver oppgaven konkrete undervisningsaktiviteter der bruk av gester står sentralt. Studien tar sikte på å belyse hvordan disse aktivitetene kan tenkes å utvikle bestemte gehørferdigheter. Funnene fra studien gir grunnlag for å si at aktivitetene kan styrke evnen til aktiv lytting, oppfattelse av formstrukturer og melodiske strukturer, og oppfattelse av musikalsk karakter. Teorier og forskning som ligger til grunn for analysen av datamaterialet er hentet fra ulike fagfelt og disipliner. Sentrale tilfang er metaforteori og teorier om multimodalitet, samt teorier og forskning innen den kognitiv-vitenskapelige retningen ”embodied cognition”.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/12950
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2018 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDMUS-3902
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Musikkvitenskap: 110::Musikkpedagogikk: 114en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114en_US
dc.subjectgesteren_US
dc.subjectgehøren_US
dc.subjecthørelæreen_US
dc.subjectkroppslig bevegelseen_US
dc.subjectembodied cognitionen_US
dc.subjectundervisningsaktiviteteren_US
dc.titleGester og gehør. En studie av hvordan to pedagoger bruker kroppslige gester i undervisningen for å utvikle gehøren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)