Show simple item record

dc.contributor.advisorHolm, Inger Marie
dc.contributor.authorSolbakken, Jeanette
dc.date.accessioned2019-01-03T09:06:20Z
dc.date.available2019-01-03T09:06:20Z
dc.date.issued2018-11-01
dc.description.abstractFokuset på rekruttering av fosterhjem i slekt er styrket som et resultat av dagens politiske og juridiske føringer, og antallet slektsfosterhjem øker. Fordi mange fosterforeldre i slektsfosterhjem har egne barn betyr dette at flere barn kommer til å vokse opp med fosterbarn fra samme familie. Hvordan barn av fosterforeldre opplever å mestre det å være fostersøsken har betydning for om en fosterhjemsplassering er vellykket. Nyere forskning viser at fosterbarn som bor hos slekt opplever å ha det bedre, har færre sosio-emosjonelle vansker og flytter sjeldnere til andre plasseringer. Med utgangspunkt i disse forholdene er det nyttig å utforske hvordan fosterforeldres egne barn mestrer det å være fostersøsken i slektsfosterhjem.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/14377
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2018 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDHEL-3902
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800en_US
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800en_US
dc.titleFamilie er familie. En kvalitativ studie av fosterforeldres egne barns psykososiale erfaringer med å mestre det å være fostersøsken i slektsfosterhjem.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)