Show simple item record

dc.contributor.authorMyrstad, Anne
dc.contributor.authorSverdrup, Toril
dc.date.accessioned2019-10-16T13:07:38Z
dc.date.available2019-10-16T13:07:38Z
dc.date.issued2019-06-04
dc.description.abstractArtikkelen fokuserer på de yngste barnas læringsprosesser gjennom deres involvering og engasjement med sosiale og fysiske omgivelser i barnehagen. Det løftes fram hvordan barnekropper i bevegelse er kilde for erkjennelse og læring. Som utgangspunkt for analysen har vi valgt to eksempler fra barns aktivitet i barnehagens uteområde. Forsker har vært tilstede som deltakende observatør, og inngått som en del av konteksten barnas bevegelse og aktivitet foregår i. Tim Ingolds begrep vegfaring (wayfaring) anvendes i analysen av hvordan bevegelse kan forstås som læring. Dette er læringsprosesser som handler om å være i verden fremfor å lære om verden. Ved å ta i bruk et slikt perspektiv på læring vil artikkelen være et bidrag til å tydeliggjøre innholdet i et helhetlig læringssyn i barnehagens pedagogiske praksis.en_US
dc.description.abstractThe article focuses on how learning processes of the youngest children in kindergarten are based on their involvement and engagement with social and physical environments in kindergarten. We emphasize how movement are a source for acknowledgement and learning. As a basis for the analysis, we have chosen two examples from the children’s activities in the outdoor area of the kindergarten. Researcher has been present as a participating observer, and been a part of the context in which the children's movements and activities take place. Tim Ingold's concept wayfaring is applied in the analysis of how movement can be understood as learning. Learning, in this way, is primarily about being in the world rather than learning about the world. By using this perspective on learning, the article will contribute to clarifying the content of holistic learning in pedagogical practices in kindergarten.en_US
dc.descriptionSource at <a href=https://doi.org/10.7577/nbf.2622>https://doi.org/10.7577/nbf.2622</a>.en_US
dc.identifier.citationMyrstad, A. & Sverdrup, T. (2019). De yngste barna som vegfarere i barnehagen. <i>Nordisk Barnehageforskning, 18</i>, 1-12. https://doi.org/10.7577/nbf.2622en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1702727
dc.identifier.doi10.7577/nbf.2622
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/16419
dc.language.isonoben_US
dc.publisherOsloMet – storbyuniversitetet, Norgeen_US
dc.relation.journalNordisk Barnehageforskning
dc.relation.projectIDinfo:eu-repo/grantAgreement/RCN/FINNUT/ 218322/Norway/Searching for quality: Relations, play and learning in different group compositions in day care centers for children under the age of three//en_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280::Andre pedagogiske fag: 289en_US
dc.subjectBevegelseen_US
dc.subjectkorrespondanseen_US
dc.subjectlæringen_US
dc.subjectvegfaringen_US
dc.subjectcorrespondenceen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectmovementen_US
dc.subjectwayfaringen_US
dc.titleDe yngste barna som vegfarere i barnehagenen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record