Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorVassdal, Terje
dc.contributor.authorOlsen, Ola Christian
dc.date.accessioned2009-06-17T08:43:57Z
dc.date.available2009-06-17T08:43:57Z
dc.date.issued2009-05-15
dc.description.abstractOppgaven tar for seg en analyse av verdikjeden i den norske kongekrabbenæringen med fokus på å kartlegge kostnader og salgspriser. Med dette fokuset prøves det å identifisere konkurransefortrinn i næringen som kan gi innpass for en utenforstående bedrift. Oppgaven benytter HitraMat AS som case-bedrift for å avgrense og tilpasse oppgaven etter. Her tas det sikte på å vurdere verdiaktivitetene til HitraMat opp mot verdisystemet til kongekrabbenæringen med fokus på å indentifisere konkurransefortrinn for denne bedriften. Selskapets verdiaktiviteter korrelerer ikke på kort sikt mot kongekrabbenæringen, men antas å ha gode muligheter på lang sikt.en
dc.format.extent2694046 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/1908
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_1666
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2009 The Author(s)
dc.subject.courseIDFSK-3961nor
dc.subjectVDP::Landbruks- og fiskerifag: 900::Fiskerifag: 920en
dc.subjectHitraMaten
dc.titleVerdikjeden som redskap for å identifisere konkurransefortrinn i den norske kongekrabbenæringenen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel