Show simple item record

dc.contributor.authorZondag, Anke
dc.contributor.authorLarsen, Annelise Brox
dc.contributor.authorGuldal, Tale Margrethe
dc.contributor.authorvan den Tillaar, Roland
dc.date.accessioned2020-09-15T10:53:40Z
dc.date.available2020-09-15T10:53:40Z
dc.date.issued2020-08-17
dc.description.abstractThe purpose of the present study was to explore the application of improvisation activities in English teacher education, specifically to investigate their influence on the student teachers’ confidence when speaking English spontaneously. The improvisation activities consisted of storytelling, conversations and status expressions. Data were drawn from both pre- and post-questionnaires and retrospective texts. The statistical findings showed significant improvements in the student teachers’ level of speaking confidence and degree of relaxation while speaking English. The findings of the qualitative analysis confirmed this, and participants stated that the fun, collaboration and high degree of engagement had helped to increase their speaking confidence. The combination of the findings indicated that the improvisation activities had been a valuable method for increasing the speaking confidence of the EFL student teachers. The pedagogical implication is that teacher educators should consider including improvisation activities in their EFL courses.en_US
dc.description.abstractMålet med denne studien var å undersøke bruken av improvisasjonsaktiviteter i engelskfaget i lærerutdanningen. Dette ble gjort gjennom å undersøke virkningen aktivitetene hadde på lærerstudentenes selvtillit ved spontan engelsk tale. Improvisasjonsaktivitetene besto av historiefortelling, samtaler og status. Data ble hentet fra både pre- og post-spørreskjemaer og retrospektive tekster. De statistiske funnene viste signifikante forbedringer i studentenes nivå av selvtillit og grad av avslapning mens de snakket engelsk. Funnene i den kvalitative analysen bekreftet de kvantitative resultatene, og deltakerne uttalte også at den høye graden av engasjement, fokus på moro og generell aksept for å gjøre feil bidro til å øke deres selvtillit ved spontan engelsk tale. Funnene indikerer at improvisasjonsaktivitetene var en verdifull metode for å øke lærerstudentenes selvtillit. Den pedagogiske implikasjonen er at lærerutdannere bør vurdere å inkludere improvisasjonsaktiviteter for å gi lærerstudentene øvelse i spontan engelsk tale.en_US
dc.identifier.citationZondag, Larsen, Guldal, van den Tillaar. The influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachers. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. 2020;14(2):82-102en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1825381
dc.identifier.doi10.23865/up.v14.1879
dc.identifier.issn2535-7697
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19358
dc.language.isoengen_US
dc.publisherCappelen Damm Akademisken_US
dc.relation.journalNordisk tidsskrift for utdanning og praksis
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.title.alternativeVirkningen av improvisasjonsaktiviteter på lærerstudentenes selvtillit ved spontan engelsk taleen_US
dc.titleThe influence of improvisation activities on speaking confidence of EFL student teachersen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record