dc.contributor.advisor | Tøsse, Sigvart | |
dc.contributor.author | Andersen, Lis Karin | |
dc.date.accessioned | 2009-07-07T08:13:09Z | |
dc.date.available | 2009-07-07T08:13:09Z | |
dc.date.issued | 2009-05-13 | |
dc.description.abstract | Denne oppgaven handler om hvordan høyt utdannete arbeidstakere reflekterer rundt egen læring på arbeidsplassen, og hvordan læringserfaringene kan forstås i lys av kognitive og sosiokulturelle læringsteorier. Det er fem personer fra en kunnskapsbedrift som er intervjuet, og alle har høyere utdanning i form av fordypning i et hovedfag. Det empiriske materialet viser at læring for dem er like mye en mental som en sosial aktivitet. Dette styrker tanken om at kognitivt og sosiokulturelt læringsperspektiv sammen kan bidra til å utvide og berike vår forståelse av læring, i stedet for å se dem som to atskilte retninger. | en |
dc.format.extent | 213469 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/1964 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-uit_munin_1722 | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.publisher | Universitetet i Tromsø | en |
dc.publisher | University of Tromsø | en |
dc.rights.accessRights | openAccess | |
dc.rights.holder | Copyright 2009 The Author(s) | |
dc.subject.courseID | PED-6308 | nor |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en |
dc.title | Jeg lærer, altså er jeg! : en kvalitativ undersøkelse om voksnes læringserfaringer på arbeidsplassen | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.type | Mastergradsoppgave | en |