Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSchjelde, Tor
dc.contributor.authorOlsen, Tone
dc.contributor.authorSolhaug, Wårinn
dc.date.accessioned2020-11-18T06:46:25Z
dc.date.available2020-11-18T06:46:25Z
dc.date.issued2020-05-28en
dc.description.abstractStatistikk knyttet til alle slags yrkesgrupper var det som først gav oss antagelser om at det å være pedagogisk leder i en barnehage kan være belastende. Det er høyt sykefravær og stor grad av turnover hos mange som innehar denne type arbeidsrolle, det kan man se i mange av landets barnehager. Er det selve lederrollen, forventninger, eller noen av arbeidsoppgavene som er en utløsende faktor for at mange i denne yrkesgruppen har et høyt sykefravær, eller eventuelt velger å slutte i stillingen? Problemstillingen for oppgaven ble: «Pedagogisk leder - en (u)mulig rolle å fylle?» Studiet er gjennomført som et undersøkende design, ved bruk av innholdsanalyse. Undersøkelsen er utført ved å foreta dybdeintervjuer av mellomledere, primært seks pedagogiske ledere. Informantene har formidlet hvordan de opplever å være i lederrolle og hvordan de opplever det å være en mellomleder i barnehagen. De viktigste faktorene for informantene var rollens kompleksitet, ledelse av ansatte, tidsbruk, fravær og status.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/19862
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2020 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDBED-3906
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Økonomi: 210::Bedriftsøkonomi: 213en_US
dc.subjectVDP::Social science: 200::Economics: 210::Business: 213en_US
dc.titlePedagogisk leder - en (u)mulig rolle å fylle? En studie av pedagogiske lederes oppfatning av egen rolle.en_US
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveno


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)