dc.contributor.author | Schjelde, Tor Jørgen | |
dc.contributor.author | Bottolfsen, Trond | |
dc.contributor.author | Korsnes, Lena | |
dc.contributor.author | Michalsen, Bård Borch | |
dc.date.accessioned | 2020-11-26T10:28:20Z | |
dc.date.available | 2020-11-26T10:28:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.description.abstract | Dagens studenter viser økt interesse for nye undervisnings- og læringsformer. Noe av
forklaringen er økt fokus på 21st Century Skills (Pellegrino & Hilton, 2012) og endrede krav
fra arbeidslivet til kunnskap og ferdigheter. Istedenfor lærerstyrt undervisning og tradisjonelle
skoleeksamener, så ønsker studentene en mer studentaktiv undervisning og bruk av
vurderingsformer som passer i forhold til det man skal lære. | en_US |
dc.identifier.citation | Schjelde TJ, Bottolfsen T, Korsnes L, Michalsen B. Læring og vurdering. Om læringsformer, undervisningsformer og bruk av ulike vurderingsformer i høyere utdanning. Evaluering del 2 etter pilotprosjektet UiTspire.. UiT Norges arktiske universitet; 2019. 24 p. | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1762537 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/19921 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT - Norges arktiske universitet | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200 | en_US |
dc.title | Læring og vurdering. Om læringsformer, undervisningsformer og bruk av ulike vurderingsformer i høyere utdanning. Evaluering del 2 etter pilotprosjektet UiTspire | en_US |
dc.type | Research report | en_US |
dc.type | Forskningsrapport | en_US |