dc.contributor.advisor | Andrew, Kristiansen | |
dc.contributor.author | Opheim, Marthe Kristine | |
dc.date.accessioned | 2021-06-29T18:47:41Z | |
dc.date.available | 2021-06-29T18:47:41Z | |
dc.date.issued | 2021-05-18 | |
dc.description.abstract | Studien er en kvalitativ undersøkelse om voksne kvinnelige studenter, som har valgt å ta høyere utdanning -tross et hektisk familieliv. Problemstillingen vil finne ut hva det betyr for kvinnen og familien at hun tar høyere utdannelse i voksen alder. Empirien er hentet fra ei bygd i Nord-Norge, og informantene består av fem kvinner, to mødre og to partnere/ektefeller. Kvinnene i undersøkelsen kommer fra familier uten akademisk stamtavle. Forskningsspørsmålene vil se på motivasjonen til å gå i gang med studiene, utfordringer underveis, hvordan livet har forandret seg etter endt utdanning, og hva det har å si for bygda at flere kvinner velger å ta høyere utdannelse, og blir værende. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/21619 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | en_US |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3904 | |
dc.subject | Pedagogikk | en_US |
dc.subject | Sosial klasse | en_US |
dc.subject | Bygdenorge | en_US |
dc.subject | Nord-Norge | en_US |
dc.subject | Akademisk stamtavle | en_US |
dc.subject | Høyere utdannelse | en_US |
dc.subject | Desentralisert studium | en_US |
dc.subject | Famileliv | en_US |
dc.subject | Motivasjon | en_US |
dc.subject | Samlingsbasert studium | en_US |
dc.subject | Bourdieu | en_US |
dc.subject | Bronfenbrenner | en_US |
dc.subject | Bernstein | en_US |
dc.subject | Mead | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Distriktskvinner i høyere utdannelse | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | en_US |