dc.contributor.author | Furu, Rigmor | |
dc.date.accessioned | 2021-12-14T13:48:53Z | |
dc.date.available | 2021-12-14T13:48:53Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | Digital læring er kommet for å bli i høyere utdanning, og studentene etterspør flere fleksible og digitale læringsressurser. Dette kapittelet handler om pedagogiske valg og didaktiske vurderinger i utvikling av den digitale læringsressursen «Inter-Dig». Hvordan utvikle en digital læringsressurs for helsefagstudenter som skal lære tverrprofesjonelt samarbeid? Hvilke pedagogiske overveielser tas ved valg av innhold, digitale verktøy og arbeidsformer? I kapittelet diskuteres også hvorfor casebasert læring egner seg godt til å lære tverrprofesjonelt samarbeid, og betydningen av studentinvolvering og lærerens digitale kompetanse i utviklingen. | en_US |
dc.identifier.citation | Furu R: Kap. 8. Pedagogiske betraktninger rundt utvikling av en digital læringsressurs. In: Thoresen AL, Norbye B. Forskning og kunnskapsutvikling i helsefaglig profesjonsutdanning , 2020. Orkana Forlag | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1870033 | |
dc.identifier.doi | 10.33673/OOA20212 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-8104-447-0 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/23403 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Orkana forlag | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | VDP::Social science: 200::Education: 280 | en_US |
dc.subject | VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280 | en_US |
dc.title | Pedagogiske betraktninger rundt utvikling av en digital læringsressurs | en_US |
dc.type.version | publishedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |