dc.contributor.advisor | Lekang, Trond | |
dc.contributor.author | Solbakken, Anne Randi | |
dc.date.accessioned | 2022-06-02T05:34:47Z | |
dc.date.available | 2022-06-02T05:34:47Z | |
dc.date.issued | 2021-06-02 | en |
dc.description.abstract | Dette masterprosjektet søker å finne ut av hvilke gode praktiske arbeidsmåter lærerne bruker for å tilpasse undervisningen for yrkesfagelever med generelle lærevansker. Problemstillingen har som formål å undersøke hvorvidt entreprenørskap som arbeidsmåte er en anvendt pedagogisk arbeidsmåte blant lærerne:
Hvordan beskriver lærere pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte for yrkesfagelever med generelle lærevansker?
Prosjektet har søkelys på lærernes stemme og det er deres beskrivelser og refleksjoner som skal søke etter svar på hvordan pedagogisk entreprenørskap fungerer i skolehverdagen. Prosjektet undersøker hvilke arbeidsmåter lærerne bruker for å tilpasse undervisningen for yrkesfagelever med generelle lærevansker.
Problemstillingen operasjonaliseres med følgende forskerspørsmål som skal belyse problemstillingen:
• Hva kjennetegner pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte?
• Hvordan beskriver lærere yrkesfagelever med generelle lærevansker?
• Hvordan legger lærere til rette for læring gjennom pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte?
Masterprosjektet skal samle kunnskap om hvordan lærere bruker pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte for å tilpasse opplæringen for elever med generelle lærevansker. Slik kan prosjektet bidra til å utvikle kunnskap om hvordan pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte kan styrke undervisningen av yrkesfagelever med generelle lærevansker. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/25349 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | UiT Norges arktiske universitet | no |
dc.publisher | UiT The Arctic University of Norway | en |
dc.rights.holder | Copyright 2021 The Author(s) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0) | en_US |
dc.subject.courseID | PED-3903 | |
dc.subject | spesialundervisning | en_US |
dc.subject | pedagogisk entreprenørskap | en_US |
dc.subject | generelle lærevansker | en_US |
dc.subject | yrkesfagelever | en_US |
dc.subject | tilpasset opplæring | en_US |
dc.subject | tverrfaglighet | en_US |
dc.subject | læringsberedskap | en_US |
dc.subject | læringspotensiale | en_US |
dc.subject | praktiske oppgaver | en_US |
dc.subject | entreprenørielle ferdigheter | en_US |
dc.subject | entreprenørielle arbeidsmåter | en_US |
dc.subject | samarbeid | en_US |
dc.subject | arbeidsliv | en_US |
dc.subject | næringsliv | en_US |
dc.subject | Den nærmeste utviklingssone | en_US |
dc.subject | Eleven som hovedaktør | en_US |
dc.title | Pedagogisk entreprenørskap som tilnærming til spesialundervisning. En studie om pedagogisk entreprenørskap som arbeidsmåte for yrkesfagelever med generelle lærevansker | en_US |
dc.type | Mastergradsoppgave | no |
dc.type | Master thesis | en |