Show simple item record

dc.contributor.authorMartnes, Mona
dc.date.accessioned2023-01-10T13:49:38Z
dc.date.available2023-01-10T13:49:38Z
dc.date.issued2022-12-19
dc.description.abstractAndelen autistiske barn som utvikler ufrivillig skolefravær, er så høy at det tyder på en systematisk svikt.1 Artikkelen behandler skolens samfunnsoppdrag og de menneskerettslige forpliktelsene, herunder retten til inkluderende utdanning. Videre analyseres opplæringsregelverket, herunder skolens plikt til individuelt tilpasset opplæring, retten til spesialundervisning og retten til et trygt skolemiljø.en_US
dc.identifier.citationMartnes. Ufrivillig skolefravær hos autistiske barn. Er bestemmelsene i opplæringslova egnet til å ivareta retten til inkluderende utdanning?. Kritisk juss. 2022en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2096963
dc.identifier.doi10.18261/kj.48.3.1
dc.identifier.issn0804-7375
dc.identifier.issn2387-4546
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/28129
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.journalKritisk juss
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2022 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en_US
dc.titleUfrivillig skolefravær hos autistiske barn. Er bestemmelsene i opplæringslova egnet til å ivareta retten til inkluderende utdanning?en_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)