Mastergradsoppgaver i strategisk ledelse og økonomi (MBA) - ISS: Nye registreringer
Viser treff 241-245 av 245
-
Nordkapp : et fyrtårn for reiselivet i Nord-Norge?
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2010-11-15)Nordkapp – Europas nordligste punkt – Europas tak - et ”lands end”. Det finnes mange beskrivelser av Nordkapp som sted og like mange meninger og oppfatninger om Nordkapp som reisemål. Er Nordkapp det fyrtårn for reiselivet i Nord-Norge man skulle forvente ut fra dets historie og egenart? Vi har foretatt en kvantitativ spørreundersøkelse for få mer kunnskap om hvorfor turistene velger Nord-Norge ... -
Kvinner og verv i Lederne region nord : sett i forhold til fenomenet glasstak
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2010-11-15)Denne oppgaven tar for seg kvinner og verv, i lys av om glasstaket hindrer kvinner i å nå opp til toppvervene. Forskning viser at mellom kvinner og de øverste lederjobbene er det et usynlig glasstak som gjør at de ikke når opp, i oppgaven ser jeg på om dette er et fenomen i fagorganisasjonen Lederne region nord. Jeg bruker Fafo-rapporten ”Kvinner i fagbevegelsen 2004. kvinners representasjon i Lo ... -
Straksetterforskning - instrumentelt eller institusjonelt motivert? : en studie av en organisasjonsidé
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2010-11-15)Denne oppgaven handler om organisasjonsideer og jeg har tatt utgangspunkt i skandinavisk ny-institusjonalisme og idemodellen til Czarniawska og Joerges (1996). Modellen tar for seg fasene fra en ide oppstår som en tanke, og til den gjennom ulike faser blir til noe konkret, fasen der ideen utvikles til objekt. Videre viser modellen hva som skjer når en organisasjonsidé omsettes til handling og hvordan ... -
Kjøpsatferd i Tromsø sentrum - En studie av kjøpsmotivasjon og holdning til bysentrum
(Mastergradsoppgave; Master thesis, 2010-11-15)Denne oppgaven har til hensikt å kartlegge noen kjennetegn ved de som handler i Tromsø sentrum og hvilke egenskaper eller attributter ved sentrum de vurderer som viktig. Vi ønsker at våre funn kan bidra til økt innsikt og forståelse for hva som er bestemmende når befolkningen i Tromsø velger sentrum som handlested. Det teoretiske utgangspunktet har vi hentet fra kjøpsatferdsteori. Vi ønsker å avdekke ... -
De brutte løfters camp? : en analyse av forventninger og innfrielse ved en turistbedrift i Nord-Norge
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2010-11)I denne oppgaven har vi gjort et casestudie av en liten fiskecamp på Arnøya i Nord-Troms, Crazy Cod Camp. 2010 var selskapets første driftsår, og i forkant av en eventuell utvidelse av fiskecampen var det ønskelig å vite hvor tilfredse kundene var med oppholdet. Dette for å kunne bruke resultatene til å forbedre og øke kundens opplevelse. Vi har med bakgrunn i teorier innenfor turisme, konsumentatferd ...