Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMarie Pettersen, Hilde
dc.contributor.authorSøby, Martin
dc.date.accessioned2023-07-18T20:23:47Z
dc.date.available2023-07-18T20:23:47Z
dc.date.issued2023-05-15
dc.description.abstractDenne oppgaven tar sikte på å undersøke hvorfor Folkehelseinstituttet (FHI) mottok en omdømmepris ved hjelp av Fombrun og Van Riels stjernegrenmodell. Omdømmet til FHI, som er en viktig institusjon innen folkehelse og beredskap i Norge, har vært anerkjent gjennom tildelingen av en omdømmepris. Gjennom anvendelsen av stjernegrenemodellen vil oppgaven analysere ulike aspekter av FHIs omdømme, inkludert kundenes oppfatning av institusjonen, FHIs kommunikasjonsstrategier og evnen til å levere på sitt mandat. Stjernegrenemodellen gir en strukturert tilnærming til å evaluere omdømmet til organisasjoner, og den vil bli brukt som et analytisk verktøy for å utforske FHIs omdømme. Oppgaven vil vurdere hvordan FHIs omdømme er preget av faktorer som troverdighet, pålitelighet, samfunnsansvar og innovasjon. Videre vil det bli undersøkt hvordan FHI har håndtert kommunikasjonen med ulike interessenter, inkludert media, politiske beslutningstakere og allmennheten. Gjennom grundig analyse og vurdering av FHIs omdømme sett gjennom Fombrun og van Riels stjernegrenemodell, vil oppgaven bidra til å belyse suksessfaktorer og utfordringer som kan ha bidratt til tildelingen av omdømmeprisen til FHI. Resultatene av denne studien vil gi innsikt i hvordan organisasjoner innen folkehelse og beredskap kan styrke sitt omdømme og oppnå anerkjennelse for sitt arbeid. Dette vil være av betydning for både forskere og praktikere som er interessert i omdømmebygging og krisekommunikasjon innen folkehelsesektoren.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/29724
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universiteten_US
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDSTV-3901
dc.subjectVDP::Social science: 200::Political science and organizational theory: 240en_US
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240en_US
dc.titleOmdømmeprisvinner verdig? - En kvalitativ studie av FHI`s omdømme under COVID-19en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.typeMastergradsoppgaveen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)