Show simple item record

dc.contributor.advisorHildegard Lindemann, Beate
dc.contributor.authorEdvardsen, Runar Iver
dc.date.accessioned2023-08-24T05:53:02Z
dc.date.available2023-08-24T05:53:02Z
dc.date.issued2023-05-15en
dc.description.abstract"Kommunikasjon" er et av læreplanens kjerneelement, mens derimot eksplisitt språkviten står ikke sentralt i LK20. Dette masterarbeidet er derfor en utredning av den leksikalske fremgangsmåten i andrespråksinnlæring som beskrevet av Lewis (2008). Her stilles det fire spørsmål: 1. Hva er den leksikalske fremgangsmåten?, 2. er den leksikalske fremgangsmåten forenbar med LK20?, 3. Er prinsippene fra den leksikalske fremgangsmåten å kjenne igjen i lærebøker som brukes i norsk skole, og til slutt, 4. Forholder lærere seg til denne fremgangsmåten?en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/30265
dc.language.isogeren_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)en_US
dc.subject.courseIDTYS-3982
dc.subjectVDP::Humaniora: 000::Språkvitenskapelige fag: 010en_US
dc.subjectVDP::Humanities: 000::Linguistics: 010en_US
dc.titleHallo, ich heiße .... und ich bin .... Jahre alt: Der lexikalische Ansatz im Fremdsprachenunterricht in Norwegenen_US
dc.typeMastergradsoppgavenor
dc.typeMaster thesiseng


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)