Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPrebensen, Nina Katrine
dc.contributor.authorBurmester, Michael
dc.contributor.authorAspvik, Preben
dc.date.accessioned2023-09-22T13:39:57Z
dc.date.available2023-09-22T13:39:57Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractPublikum besøker filmfestivaler, alene eller sammen med andre mennesker, fordi de gir verdifulle opplevelser. Uansett motiver for å delta på en filmfestival er tilstedeværelsen avgjørende for øyeblikkopplevelsen. Digitalisering samt siste års pandemi har vist oss at denne tilstedeværelsen kan være digital så vel som fysisk. Nye, innovative teknologiløsninger kan hjelpe bedrifter og reisemål til å tilrettelegge for stadig bedre festivalopplevelser – både i tider med nedstenging og i normale tider – avhengig av kundenes interesser, behov og ønsker. Ulike kundegrupper verdsetter film forskjellig, og de opptrer ulikt før, under og etter en filmfestival. Ved å studere festivaldeltakere og deres følelser og behov før, under og etter festivalen, kan en skaffe til veie kunnskap for å tilrettelegge for verdimessig sterkere opplevelser for de forskjellige deltakerne – også før og etter selve øyeblikksopplevelsen finner sted. Spesielt viser artikkelen hvordan digital teknologi (helt eller delvis) kan benyttes for å tilrettelegge for økt opplevelsesverdi for deltakerne – både når kriser oppstår, og i mer normale tider. Gjennom segmentering og digitale/hybride løsninger er hensikten også å peke på muligheter for å sikre attraktive og lønnsomme filmopplevelser.en_US
dc.descriptionSource at <a href=https://nye.econa.no/faglig-oppdatering/medlemsbladet-magma/>https://nye.econa.no/faglig-oppdatering/medlemsbladet-magma/</a>.en_US
dc.identifier.citationPrebensen, Burmester, Aspvik PW. Digital forretningsmodellinnovasjon: Filmfestival i endring. Magma - Tidsskrift for økonomi og ledelse. 2021(6):75-85en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 1954680
dc.identifier.issn1500-0788
dc.identifier.issn1500-6069
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/31177
dc.language.isonoben_US
dc.publisherEcona Informasjonsserviceen_US
dc.relation.journalMagma - Tidsskrift for økonomi og ledelse
dc.relation.urihttps://nye.econa.no/faglig-oppdatering/medlemsbladet-magma/6-2021/digital-forretningsmodellinnovasjon-filmfestival-i-endring/
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2021 The Author(s)en_US
dc.titleDigital forretningsmodellinnovasjon: Filmfestival i endringen_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel