dc.contributor.author | Buli-Holmberg, Jorun | |
dc.contributor.author | Olsen, Mirjam Harkestad | |
dc.date.accessioned | 2023-09-27T13:25:29Z | |
dc.date.available | 2023-09-27T13:25:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.description.abstract | Dette kapitlet gir en introduksjon til begrepet læringsledelse og veien frem mot en begrepsavklaring. Vi har gjennomført en analyse av hvordan læringsledelse og tilnærmede begreper omtales i utdanningspolitiske dokumenter relatert til faglitteratur og forskning, og anvender dette som utgangspunkt for å definere læringsledelse. Det har vært en utfordrende prosess å finne en tydelig og avgrenset definisjon. Dette fordi innholdet i begrepet læringsledelse har sterke paralleller til begreper som klasseledelse, ledelse og læring. | en_US |
dc.identifier.citation | Buli-Holmberg, Olsen: Læringsledelse. In: Olsen, Buli-Holmberg. Læringsledelse, 2020. Cappelen Damm Akademisk p. 13-43 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 1823567 | |
dc.identifier.isbn | 9788202620745 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/31248 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Cappelen Damm Akademisk | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2020 The Author(s) | en_US |
dc.subject | Innholdsanalyse / Verbal protocol analysis | en_US |
dc.subject | Klasseledelse / Classroom management | en_US |
dc.subject | Ledelse av læring / Educational management | en_US |
dc.subject | Læringsteorier / Theories of learning | en_US |
dc.subject | Pedagogikk / Pedagogy | en_US |
dc.title | Læringsledelse | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |