Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkaug, Eli-Anne
dc.contributor.authorRøssland, Anneline
dc.contributor.authorLyberg, Anne Marit
dc.contributor.authorRaustøl, Anne
dc.contributor.authorHelgesen, Ann Karin
dc.date.accessioned2023-10-23T07:10:09Z
dc.date.available2023-10-23T07:10:09Z
dc.date.issued2023-08-22
dc.description.abstractSamarbeid mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt er av betydning for studentens læring i praksisstudier. Denne studien er en del av et større prosjekt hvor et overordnet mål er å styrke samarbeidet mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt blant annet ved bruk av kombinerte stillinger. Hensikt med delstudien er å utforske erfaringene lærere og sykepleiere høstet i kombinert stilling. Data er innhentet våren 2021 ved fokusgruppeintervju og analysert ved hjelp av konvensjonell innholdsanalyse jf. Hsieh & Shannon (2005). Resultatene viser at kombinerte stillinger ga et positivt fellesskap om veiledning, basert på utvidet forståelse for hverandres roller, og fremmet samarbeidet mellom utdanningsinstitusjon og praksisfelt. Usikkerhet i begynnelsen av praksisperioden på hva rollene skulle fylles med gikk seg til underveis. Studien ble gjennomført under covid 19-pandemien, noe som påvirket samarbeidet og samarbeidsformene. Sentralt for et vellykket resultat er forankring av stillingene på alle nivå i begge organisasjoner.en_US
dc.identifier.citationSkaug, Røssland, Lyberg, Raustøl, Helgesen. Kombinerte stillinger kan fremme samarbeid mellom sykepleierutdanning og praksisfelt . Nordisk tidsskrift for helseforskning. 2023en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2171050
dc.identifier.doi10.7557/14.6754
dc.identifier.issn1504-3614
dc.identifier.issn1891-2982
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/31600
dc.language.isonoben_US
dc.publisherSeptentrio Academic Publishingen_US
dc.relation.journalNordisk tidsskrift for helseforskning
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2023 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleKombinerte stillinger kan fremme samarbeid mellom sykepleierutdanning og praksisfelten_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typeTidsskriftartikkelen_US
dc.typePeer revieweden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)