Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKleemann, Carola Babette
dc.contributor.authorMyrstad, Anne
dc.date.accessioned2024-11-26T11:50:20Z
dc.date.available2024-11-26T11:50:20Z
dc.date.issued2024-11-05
dc.description.abstractI dette kapittelet argumenterer vi for hvordan barns bruk av GoPro-kamera kan frambringe verdifull tverrfaglig visuell og auditiv data, men også være et ledd i å anerkjenne barns egne «stemmer», blikk og kommunikasjonsuttrykk i forskning som angår deres liv. Barns bruk av GoPro – små, kroppsnære aksjonskameraer – er en intervenerende praksis. Slike praksiser fordrer at forskerne utvikler et etisk forskningsdesign som ivaretar både prosedyreetikk og relasjonell etikk i alle deler av forskningsprosessen.en_US
dc.identifier.citationKleemann, Myrstad: Etisk design ved barns bruk av GoPro-teknologi i barnehageforskning. In: Grindheim LT, Borgen JS, Birkeland Å. Metodetilnærminger og prosessuelle design i barnehageforskning, 2024. Universitetsforlageten_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2318912
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18261/9788215064697-24-1
dc.identifier.isbn9788215064680
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/35826
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.relation.projectIDNorges forskningsråd: 275575en_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.titleEtisk design ved barns bruk av GoPro-teknologi i barnehageforskningen_US
dc.type.versionpublishedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Med mindre det står noe annet, er denne innførselens lisens beskrevet som Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)