Show simple item record

dc.contributor.authorPedersen, Ida Friestad
dc.contributor.authorHaavold, Per Øystein
dc.date.accessioned2025-04-25T11:09:55Z
dc.date.available2025-04-25T11:09:55Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractEt mål med SUM-prosjektet (nærmere beskrevet i kapittel 5) var å legge til rette for at lærere skulle utvikle sin undervisningskompetanse innen utforskende matematikkundervisning. Forrige kapittel identifiserte noen konkrete aspekter ved organiseringen av SUM-prosjektet som ga muligheter for en slik utvikling, samt potensielle hindringer/barrierer som man også må ta hensyn til. Men i hvor stor grad endret egentlig lærernes undervisningspraksis og deres oppfatninger om undersøkende matematikkundervisning seg i løpet av SUM-prosjektet? I dette kapitlet vil vi presentere noen empiriske resultater basert på analyser av et datagrunnlag bestående av individuelle intervjuer og spørreskjemaer besvart av lærerne både ved oppstarten og ved avslutningen av SUM-prosjektet. Målet er å gi et nyansert bilde av lærernes utvikling gjennom SUM-prosjektet, og koble dette til annen litteratur om profesjonsutvikling og utforskende undervisning.en_US
dc.identifier.citationPedersen, Haavold: Hvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet?. In: Haavold. Utforskende undervisning i matematikk, 2024. Universitetsforlaget p. 110-128en_US
dc.identifier.cristinIDFRIDAID 2280384
dc.identifier.isbn9788215070223
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/36949
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.rights.accessRightsopenAccessen_US
dc.rights.holderCopyright 2024 The Author(s)en_US
dc.titleHvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet?en_US
dc.type.versionacceptedVersionen_US
dc.typeChapteren_US
dc.typeBokkapittelen_US


File(s) in this item

Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record