dc.contributor.author | Pedersen, Ida Friestad | |
dc.contributor.author | Haavold, Per Øystein | |
dc.date.accessioned | 2025-04-25T11:09:55Z | |
dc.date.available | 2025-04-25T11:09:55Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.description.abstract | Et mål med SUM-prosjektet (nærmere beskrevet i kapittel 5) var å legge til rette for at lærere skulle utvikle sin undervisningskompetanse innen utforskende matematikkundervisning. Forrige kapittel identifiserte noen konkrete aspekter ved organiseringen av SUM-prosjektet som ga muligheter for en slik utvikling, samt potensielle hindringer/barrierer som man også må ta hensyn til. Men i hvor stor grad endret egentlig lærernes undervisningspraksis og deres oppfatninger om undersøkende matematikkundervisning seg i løpet av SUM-prosjektet? I dette kapitlet vil vi presentere noen empiriske resultater basert på analyser av et datagrunnlag bestående av individuelle intervjuer og spørreskjemaer besvart av lærerne både ved oppstarten og ved avslutningen av SUM-prosjektet. Målet er å gi et nyansert bilde av lærernes utvikling gjennom SUM-prosjektet, og koble dette til annen litteratur om profesjonsutvikling og utforskende undervisning. | en_US |
dc.identifier.citation | Pedersen, Haavold: Hvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet?. In: Haavold. Utforskende undervisning i matematikk, 2024. Universitetsforlaget p. 110-128 | en_US |
dc.identifier.cristinID | FRIDAID 2280384 | |
dc.identifier.isbn | 9788215070223 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10037/36949 | |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Universitetsforlaget | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | en_US |
dc.rights.holder | Copyright 2024 The Author(s) | en_US |
dc.title | Hvilken utvikling kan vi se hos lærerne som deltok i SUM-prosjektet? | en_US |
dc.type.version | acceptedVersion | en_US |
dc.type | Chapter | en_US |
dc.type | Bokkapittel | en_US |