Show simple item record

dc.contributor.advisorNordvik, Marie Lindsjørn
dc.contributor.authorIsaksen, Caroline Ariadne
dc.date.accessioned2025-05-28T04:06:21Z
dc.date.available2025-05-28T04:06:21Z
dc.date.issued2025-03-03en
dc.description.abstractAvhandlingen er delt inn i to hovedproblemstillinger. Den første problemstillingen handler om hvordan retten til et «godt» psykososialt skolemiljø i opplæringsloven sikrer at barn og unge ikke havner i utenforskap. I denne sammenheng vil det problematiseres hvordan ordlyden «godt» skal tolkes, og hva det er som kan regnes som godt nok – etter gjeldende rett. Den andre problemstillingen tar for seg skole-hjem-samarbeidet, hvor det reises spørsmål om hvor grensene går mellom foreldrenes og skolens ansvar for at barn skal ha det bra.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/37158
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUiT Norges arktiske universitetno
dc.publisherUiT The Arctic University of Norwayen
dc.rights.holderCopyright 2025 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0en_US
dc.rightsAttribution 4.0 International (CC BY 4.0)en_US
dc.subject.courseIDJUR-3902
dc.subjectMasteroppgaveen_US
dc.titleUtenforskap og retten til et «godt» psykososialt skolemiljø: Analyse av rettighetens virkning mot utenforskap og bidrag til et velfungerende skole-hjem-samarbeiden_US
dc.typeMastergradsoppgavenor
dc.typeMaster thesiseng


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)