Show simple item record

dc.contributor.advisorMoldenæs, Turid
dc.contributor.authorSkavhaug, Anne-Grete
dc.date.accessioned2013-07-23T07:57:31Z
dc.date.available2013-07-23T07:57:31Z
dc.date.issued2013-04-24
dc.description.abstractDenne oppgaven handler om organisasjonsidentitet og identifisering. Oppgaven tar for seg virksomhetsidentitet og organisasjonsidentitet i Sparebank1 Nord-Norge. Her analyseres forskjellen mellom identitetene og dekoplingsresonnementet brukes for å besvare om organisasjonens identiteter er dekoplet. Konklusjonen er at organisasjonen ikke synes dekoplet, men at identitetene er i overensstemmelse med hverandre. Den kommuniserte og faktiske identiteten oppleves som sammenfallende. Oppgavens andre hoveddel omhandler autokommunikasjon og opplevd ekstern prestisje. Her ses det nærmere på om disse teoriene kan forklare den identifiseringen de ansatte opplever med virksomhetsidentiteten (den kommuniserte). Konklusjonen viser at autokommunikasjon og opplevd ekstern prestisje sannsynligvis har en effekt for hvordan ansatte slutter opp omkring organisasjonens identitet.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/5297
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_5010
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2013 The Author(s)
dc.subject.courseIDSTV-3901en
dc.subjectVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Statsvitenskap og organisasjonsteori: 240en
dc.titleKommunikasjon av samfunnsansvar i et omdømmeperspektiv: Vi blir - andre drar! En studie av organisasjonsidentifisering i Sparebank1 Nord-Norgeen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record