Institutt for reiseliv og nordlige studier: Recent submissions
Now showing items 101-111 of 111
-
Airline Brand Loyalty: A case study involving the three airlines, - SAS, Norwegian and Widerøe
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-10-31)1.0 Abstract The general object of this study is to explore the airline brand loyalty. The primary objective of this study is to explore the nature of consumer loyalty and its major determinants with respect to the three airlines - SAS, Norwegian and Widerøe; analyze the data concerning relationships between consumers' attitude, habit, satisfaction and loyalty and identify the differences ... -
Cruiseturisme som destinasjonsutvikling i Lofoten : hvordan har lokal tilrettelegging av utfluktstilbud utviklet Lofoten som cruisedestinasjon?
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-10-30)Cruiseturisme har økt både internasjonalt og i Norge. Det har også vært økning av cruiseanløp til Nord-Norge. Stadig flere destinasjoner tilrettelegger for cruiseturisme. Skipene har blitt større og cruiseturisme er en form for masseturisme. Cruisenæringen etterspør anløpsdestinasjoner med gode utfluktstilbud, og stadig flere destinasjoner tilrettelegger for cruiseturisme. Mottak av cruiseskip og ... -
Kandidatundersøkelse blant kandidater fra den tidligere Høgskolen i Finnmark
(Research report; Forskningsrapport, 2014-07-03)Undersøkelsen omfatter kandidater fra den tidligere Høgskolen i Finnmark som ble uteksaminert i 2007, 2010 og 2011. Undersøkelsen er utført på oppdrag fra den tidligere ledelsen ved Høgskolen i Finnmark. -
Would you go to the end of the world, because I Tweet you so? : Defining qualities of an effective social media endorser for promoting a tourist destination.
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2013-06). -
The different types of tourists and their motives when visiting Alaska during the Iditarod.
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-09-02)This research investigates the different types of tourists and their motives while visiting Alaska during the Iditarod. According to Getz (2008), sports event tourism has increased over recent years and a clear link between major events, attracting tourists and generating a positive destination image can be seen. In this perspective, the Iditarod is a mix of sporting events and touristic activities ... -
The Northern Lights Experience - Negotiation strategies
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-06-01)With rapidly increasing tourist numbers, the potential in commercialising the Northern Lights has grown immensely over the last few years, and one can only imagine what possibilities the future holds for professional Northern Lights experience providers. One of the biggest challenges of the Northern Lights experiences is how to deal with the natural conditions and constraints of this ever ... -
Med "galskap" som drivkraft: En studie av mulige suksesskriterier for små naturbaserte reiselivsbedrifter i Finnmark
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-06-01)Denne studien er en studie av mulige suksesskriterier for små naturbaserte bedrifter. En case studie av 4 entreprenører og deres naturbaserte bedrifter i Vest-Finnmark. Studien har to underspørsmål for å utfylle problemstillingen. Studien er å avdekke entreprenørens subjektive suksessfaktorer og entreprenørens oppfattelse av suksess. Næringen er kjent for å bestå av små bedrifter hvor entreprenørene ... -
Betydningen av det sosiale liv ombord for cruiseopplevelsen. En studie av hvordan passasjerer på cruiseskip er en del av hverandres opplevelse.
(Master thesis; Mastergradsoppgave, 2013-10-24)Studien har et ønske om å belyse hvordan interaksjon mellom passasjerene er en del av opplevelsen på store cruiseskip. Undersøkelsen søker å utvide begrenset forskning på det sosiale livet ombord og forsøke å argumentere for hvilken betydning det livet har for opplevelsen det er å reise på cruise. Dette leder frem til problemstillingen: Hvordan er interaksjon med fremmede cruisepassasjerer en del ... -
Siida - spillet om fortiden kampen om fremtiden
(Research report; Forskningsrapport, 2003) -
Rica som sesongarbeidsplass: en studie av motivasjon, arbeidsmiljø og livet utenom jobben
(Research report; Forskningsrapport, 2011) -
Det gode liv i Deatnu/Tana: en undersøkelse om tanaværingers tanker om Tana som bosted og om Tanas omdømme
(Research report; Forskningsrapport, 2005)