Now showing items 81-83 of 83

    • The Northern Lights Experience - Negotiation strategies 

      Smedseng, Nina (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-06-01)
      With rapidly increasing tourist numbers, the potential in commercialising the Northern Lights has grown immensely over the last few years, and one can only imagine what possibilities the future holds for professional Northern Lights experience providers. One of the biggest challenges of the Northern Lights experiences is how to deal with the natural conditions and constraints of this ever ...
    • Med "galskap" som drivkraft: En studie av mulige suksesskriterier for små naturbaserte reiselivsbedrifter i Finnmark 

      Eriksen, Jan Roger (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2014-06-01)
      Denne studien er en studie av mulige suksesskriterier for små naturbaserte bedrifter. En case studie av 4 entreprenører og deres naturbaserte bedrifter i Vest-Finnmark. Studien har to underspørsmål for å utfylle problemstillingen. Studien er å avdekke entreprenørens subjektive suksessfaktorer og entreprenørens oppfattelse av suksess. Næringen er kjent for å bestå av små bedrifter hvor entreprenørene ...
    • Betydningen av det sosiale liv ombord for cruiseopplevelsen. En studie av hvordan passasjerer på cruiseskip er en del av hverandres opplevelse. 

      Stokstad, Kaj (Master thesis; Mastergradsoppgave, 2013-10-24)
      Studien har et ønske om å belyse hvordan interaksjon mellom passasjerene er en del av opplevelsen på store cruiseskip. Undersøkelsen søker å utvide begrenset forskning på det sosiale livet ombord og forsøke å argumentere for hvilken betydning det livet har for opplevelsen det er å reise på cruise. Dette leder frem til problemstillingen: Hvordan er interaksjon med fremmede cruisepassasjerer en del ...