Show simple item record

dc.contributor.advisorGretland, Anne
dc.contributor.authorLauridsen, Anders
dc.date.accessioned2013-09-05T06:56:53Z
dc.date.available2013-09-05T06:56:53Z
dc.date.issued2013-05-20
dc.description.abstractDenne oppgaven er en intervjustudie av fire psykomotoriske fysioterapeuter som belyser hva som er psykomotoriske fysioterapeuters rolle i arbeid knyttet til sine pasienters sykemeldingsprosesser. Sentrale funn er at informantene anser denne typen arbeid for å være en viktig og naturlig del av deres oppfølging av pasienten. Praksisen er sterkt påvirket av den psykomotoriske fagtradisjonen og føyer seg inn i den øvrige terapeutiske prosessen. Praksisen blir påvirket av den psykomotoriske fagtradisjonen, organiseringen av praksisen, pasientmassen og psykomotorikerens status som behandlere uten rett til å sykemelde. Til tross for at arbeidet ser ut til å være godt etablert, så er det lite kjent. Denne oppgaven påpeker også mekanismer i psykomotorikeres fagutøvelse som bidrar til å usynliggjøre deres praksis.en
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10037/5372
dc.identifier.urnURN:NBN:no-uit_munin_5079
dc.language.isonoben
dc.publisherUniversitetet i Tromsøen
dc.publisherUniversity of Tromsøen
dc.rights.accessRightsopenAccess
dc.rights.holderCopyright 2013 The Author(s)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)en_US
dc.subject.courseIDHEL-3901en
dc.subjectVDP::Medisinske Fag: 700::Helsefag: 800::Fysioterapi: 807en
dc.subjectVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Physiotherapy: 807en
dc.titlePsykomotorikeres bidrag i sykemeldingsarbeid – en intervjustudieen
dc.typeMaster thesisen
dc.typeMastergradsoppgaveen


File(s) in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported (CC BY-NC-SA 3.0)